donera mera

Jag har nog aldrig fått så mycket post som de här senaste veckorna, ironiskt nog. Brev från försäkringskassan, skatteverket, familjen, danska kommunen, danska sjukhuset, organdonationesgrej, brev från banken och massa mer. Och jag fyller i dem lite på måfå och retunerar dem sedan med en osäker hand. Vet inte rikgit vad jag fyller i men än så länge har jag ju varken blivit arresterad eller utvisad så det går nog okej...

På tal om organdonation då. Numer har jag alltid med mig ett sånthär kort:



Och inuti det står det hur jag ställer mig till organdonation:



Man får alltså ta mitt hjärta, mina njurar, mina lungor, min lever, min tunntarm och min bukspottkörtel. Man får inte ta min hornhinnor eller min hud. Innan man tar någonting alls så ska detta dock godkännas av min familj.

Så nu vet ni det. Att jag tycker organdonation är en sak som varje människa borde göra, det är sunt förnuft. Inre organ kommer du ändå aldrig få användning för igen. Yttre tycker jag kan kännas makabert, så det är inte samma grej.

Om någon ville vetaa, hehe hrm.


Kommentarer
Postat av: missexilinah

åt frukost, slutade göra det när jag läste hud. MEN nu ska jag med fylla i ett sånt.

2010-08-31 @ 11:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0