miss Städ

Okej. Idag har jag städat sjukt mycket. Dammsugit sex rum, tvättat mängder av fönster, torkat speglar och handfat, tvättat en toalett, smort skinnmöbler med sadeltvål och sen såpavatten. Så när mina tre städtimmar hade gått föll jag ihop i ett närmast apatiskt tillstånd, tog den första kakan på åtta dagar och kände att den förtjänade jag. Dagen till ära tog jag iallafall på mig en tröja som jag vet att min far kallar för städrock.





Jag har även håret i knut för första gången, något som sonen här reagerade på. Han tyckte det var mycket svenskt och frågade om jag verkligen hade gjort den själv? Jo, det hade jag ju. Tyckte han att den var fin?
- Hehe... "Ja", svarade han på det och flinade för sig själv. Vet inte hur det ska tolkas men tar det som en komplimang till slut.
Förresten så fick jag en TV hit igår. En platt sådan. Hannes kommer dö när han får höra det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0