onsdag klockan 12:23

Hej!

Idag har jag tvättat mina kläder för första gången. Eller jag håller på med det nu, tredje maskinen har 37 minuter kvar. Men fy vad kul det är iallafall! Ser fram emot att vika ihop torra kläder, sortera och sånt. Det som var dödstråkigt hemma är riktigt kul när det bara handlar om ens egna grejer.

Har även städat kontor1, gästrum, allrum1, hall2 och biblioteket. Kände sann glädje när jag bytte ut det vanliga dammsugarmunstycket mot en slags borste istället när jag dammsög bokhyllorna. Så enkelt det kan vara ibland.

Nu ska jag snart cykla till skolan för att hämta lillkillen. Kommer bli fett jobbigt för det blåser fortfarande asmycket och den första kilometern går i rak motvind. Man rullar knappt nerför backen, man får nästan gå uppför osv.

Lägg märke till tavlan. Fullklottrad med listor och påminnelser. Listor som inte behövs och påminnelser om saker jag inte kommer glömma... Bara för att det är kul med whiteboardtavla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0