shoppinglista och cykeltur i ett förenat inlägg

Okej. Idag har jag inte gjort något utav det jag skulle ha gjort. Lovade att ta kort, lovade att köpa brevpapper. Nu har jag inte gjort något av detta för jag har sovit istället, dessutom pissregnar det ute så jag gittar inte cykla till Rema 1000 eller SuperBest eller bokhandlaren. Och hela familjen är hemma nu så det känns lite pinigt att smyga runt med en kamera.

Men iallafalleeeeeh... Imorgon ska jag då alltså köpa: snacks (kom ihåg att det fanns asgoda chips på SuperBest), en tändare (inte till cig, till mina mysljus härinne), brev+brevpapper, frimärken och eventuellt krukväxter. Ska bli intressant att se hur jag klarar av att packa detta på min cykel.

På tal om min cykel, den är ju min farmors gamla och är därför ganska skröplig, men ack så underbar ändå. Detta tyckte dock inte sonen när jag hämtade honom vid skolan idag. Han gav den en blick och sa att den där är gammal och dålig, mina föräldrar kan köpa en ny åt dig. Jag protesterade vilt och sa att jag gillade den men han vägrade lyssna. Han tyckte bara den var riktigt dålig.

Lite senare skulle ni varit med. Då tvingades nämligen pedagogen Ellen lära en dansk sjuåring hur man stannar sin cykel när det kommer en bil (in mot diket, inte ut mot vägen som han gjorde förut) och hur man bromsar i nedförsbacke (använd bromsen tills cykeln stannar, sätt INTE ner fötterna). Vi har också utvecklat ett härligt system som går ut på att jag som cyklar bakom skriker ETT TVÅ TRE STOPP när vi ska stanna för att gå över vägen. Detta har börjat sätta sig nu vilket jag känner mig stolt över. Dock tar han för vana att övervärdera sina cykelkunskaper genom att istället för att bromsa lugnt och försiktigt göra en tvärnit varje gång jag kommer till STOPP.

Detta kan kännas lite risky. Därför brukar jag hålla andan varje gång han ska stanna. Och varje gång han ska starta. Och varje gång han pratar med någon längs vägen. Och varje gång en bil kör förbi. Och varje gång han vinglar ut mot kanten. Och varje gång han vinglar in mot vägbanan.

Troligtvis blir det jag som trillar snart. På grund av svimmning på grund av syrebrist.


Kommentarer
Postat av: EBBA - TÄVLING PÅGÅR

Anmäl dig gärna till DAGENS BLOGG tävligen på min blogg. (:

Slumpar ut en vinnare ikväll.



http://ebbaloves.blogg.se/2010/august/dagens-blogg.html



Jag får be om ursäkt om du inte gillar sånna här kommentarer eller om du redan har anmält dig.

2010-08-16 @ 19:44:42
URL: http://ebbaloves.blogg.se/
Postat av: elina

asså ellen jag sitter verkligen här och fnissar för mig själv när jag läser :D haha

2010-08-16 @ 22:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0