tillökning i kattgänget

Åh, alltså mitt internet är verkligen krassligt. Det stänger av sig med jämna mellanrum och jag har no clue varför. Så därför har jag ännu inte skrivit något om gårdagens drama.

För det första så fann vi en kattunge! I en stor kompressor (maskin som gör halmbalar exempelvis) låg det ett litet ensamt knytte och jamade. Vet inte riktigt hur upphittandet gick till för jag var inte med, när jag träffade den så låg den i en balja fylld med hö och jamade efter sin moder. Men denna moder kom inte så vi blev alla förskräckta. Jag googlade på "övergiven kattunge" och hittade vällingrecept och andra tips. Bland annat masserade jag den på magen så att den skulle kunna bajja om den behövde. Vanligtvis så gör mamman detta när hon slickar dem. Men iallafall.

Efter mycket oroande och velande så kom mamma katt ändå tillbaka. Och lyckliga familjen flyttades in till stallet där de nu bor, Mango och Tango. Såå söt liten plutt som jag fick döpa till just Mango eftersom mamman redan hette Tango.

Igår lastade vi även halm. Och jag är förvånad över mig själv för att jag inte har någon träningsvärk. Gud vet hur mycket varje bal vägde men cirka 20-25 kilo iallafall. Och dessa fick jag bära och kasta och stapla och kämpa med. Efteråt hade jag såntdär blodsockerfall så att jag darrade i hela kroppen. Tur då att vi först åt pizza och sen fick frossa i slik alltså godis. Jag tror att mina ögon lyste med chokladkakor istället för pupiller, så som det brukar bli med dollartecken.

Nåväleeeeh... Idag ska jag städa på mitt rum. Har aldrig sett en så skitig dörrmatta som den jag har HEHE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0