fyra ämnen i ett inlägg, håll till godo

Utanför mitt fönster kör det inte mindre än tre traktorer. Människor springer mellan halmbalar och gör gud vet vad. För tillfället känner jag mig... på lite fel ställe.
Det sprider sig konstiga lukter här. Just nu stinker det av kattmat. Det är verkligen lustigt, för jag har inte rört någon kattmat. Eller jag gav katterna mat runt ett, men det var ju inte så att jag höll det i händerna och sen inte tvättade dem. Så varför luktar det som om hela min tröja är insmord med mosat torrfoder?
Toast luktar det också, det kommer från mina händer. Det har dock sina naturliga orsaker (skrev osaker från böran) för jag åt nyss toast.
Ni vet de underliga ljuden förresten? De har fått en kompis. Detta ljud är dock inte underligt, bara påträngande. Mitt rum ligger under loftet. Kidsen har en hemlig värld mitt inne bland alla halmbalar. Jag hör fotsteg, anonyma klamp samt röster. Kunde varit skrämmande! Men som sagt, jag vet ljudens källa, source.
Sist vill jag bara meddela att jag ska "få en häst" nästa helg. Det låter väl oerhört spännande! Ja, det tycker jag också. Än så länge vet jag bara att det är ett sto. Som har haft föl. Slut, det var allt jag visste. Skitspännande alltså!
Nu körde det förbi en traktor här och vi är tillbaka där vi började.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0