tjäna pengar

Igår fick jag ett sms om att jag ska vara med och inventera på City Gross på söndag. Pengarna skulle gå till ungdomslagen.

Jag ba what?

För jag spelar inte fotboll eller är aktiv i föreningsliv överhuvudtaget. Men ändå så fick jag detta sms.

Och jo. Jag ska tydligen vara med där. Det var inte felskickat. Vi är fem i vår familj. Två (Hannes och Linnea) spelar fotboll. En ska vara med och samla in para söndag kl 17-21. Den arma stackarn blev jag. Fett otippat!



Ellen - Du Hannes. På söndag ska ju jag vara med och jobba för att samla in pengar. Men de pengarna går ju till ditt fotbollslag... Så jag och pappa pratade om att jag borde få lön. Och den lönen borde det ju vara du som delade ut.
Hannes - Hehe.
E - Så hur mycket tänker du att du kan ge?
H - ................100?
E - Aa fast ne. För det är ju söndagskväll vilket innebär ob alltså typ dubbel lön. Och det var fyra timmar. Jag tjänar typ 100 en vanlig timme. Så cirka 800 vore lagom.
H - ?!
Pappa - Du fick ju en julklappspeng som du kan använda.

Resten fick vara osagt. Låt oss se hur mycket han som tror han är snorrik och som dessutom saknar uppfattning och pengars värde är villig att punga ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0