fuck nyår

Som ni märker har det varit jullov här ett tag. Jag har varit upptagen med att grubbla. Och det grubblet har varit ganska jobbigt och ganska påtagligt och ganska kvävande och ganska krävande. Så det har liksom varit allt jag gjort.

Och jag är inte färdiggrubblad på långa vägar. Men som den kreativa människa jag är var jag tvungen att, kanske bara för idag, få lite utlopp.



Den där listan förresten, med 7 ämnen. Jag sket i den.



Imorgon är det nyårsafton. Till och med det ordet är festligt. NU SKA DET VA UPPSLUPPET! NU SKA DET VA KUL! NU SKA VI VA GLADA! NU SKA VI HA DET LIVAT! KVÄLLEN SKA BLI OBETALBAR! Och det värsta: "Vad gör vi? Nu kör v!". Kan vara det lamaste uttrycket ever.

Jag har aldrig känt så på en nyårsafton. Jag har alltid känt tvärtom.

så iår känner jag att nej, nu skiter jag i detta. Jag skiter i ett vela mellan saker jag vet ändå kommer floppa. För av de (få, ska sägas) alternativ jag har så är det inget jag egentligen vill åka på. Som alltid. Men på grund av den här jävla hetsen så har jag alltid åkt iväg ändå. Men detta året är jag 18 år och en mogen kvinna. Dags att fatta rätt beslut.

Så, som det ser ut nu, och alldeles troligen imorgon också:

Nyårsafton 2010/2011 spenderas i hemmets trygga vrå.

Kommentarer
Postat av: honey

skit i detta nyåret! nästa gång är vi inte i sverige förhoppningsvis :D

2010-12-31 @ 11:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0