skadad

   I tisdags hade vi hoppning på min ridlektion. Jag hade en häst som i vanliga fall alltid rusar och alltid hoppar enorma hopp typ. Därför var jag ganska taggad när vi kom emot första hindret. Därför insåg jag att jag skulle trilla av när jag kände att han plötsligt tvärbromsade precis innan hindret. Och när en häst stannar framför ett hinder kommer det gå till så att man trillar fram över hästens hals.
   Vilket jag började göra. Tänker man då att jag kanske ska ta emot mig med händerna? Nej. Tänker man att jag kanske ska vända undan ansiktet? Nej.
   Jag landade alltså på ansiktet rätt i spånet. Och det kändes en del. Detta medför spån över hela kroppen och en skarp smärta i höger pekfinger av alla ställen.
   Dagen efter led jag av ett stukat pekfinger (haha), en oböjlig rygg (pga smärta), en öm panna och en ännu ömmare näsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0