påpeka aldrig mer mitt sötsug

   Nu strök mammas och pappas bäddmadrass min rygg när de bar förbi den.
"Nu fick du död hud på dig", säger pappa.
   Nämen tack ska du ha. 
  
   För några dagar sen hittade jag och pappa en grön strut full av lyxchoklad i bilen. Vi kom fram till att det var mammas och att hon hade glömt den där. Snälla som vi är tog vi in struten så att hon skulle återuppliva sitt minne angående den när hon kom hem från utbildning några dagar senare.
   Idag letade hon efter sin strut som pappa hade påmint henne om.
"Ellen, var tog min strut vägen?" frågade hon mig när jag var på mitt rum.
"Inte en aning", svarade jag.
   På hörs det ett misstänkt hehehehehehehehehe från Linneas rum.
   Mamma vänder om och går dit med en bister min. 
"Hehe, den har jag ätit upp", flinar Linnea med skammens stämpel i pannan. "Jag trodde den var för gammal. Hehe."
   Hon har alltså ätit upp en hel strut med lyxchoklad som legat mitt på köksbordet. Som om det var en slump, en skänk från ovan.

   För er som någonsin har tvivlat, Linnea är den största gottegrisen i denna familj. Och eventuella dräpande kommentarer från hennes sida komemr bara stärka detta faktum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0