baka kaka

Jag och dottern bakar en kaka som hon ska ha till skolan imon.
"Var du hos tandläkaren idag?"
"Nej."
"Varför inte?"
"Skulle jag det?"
"Ja..."
Jag har aldrig sett hennes ögon bli så stora som när hon kollade på almanackan och fick det bekräftat.
"Foooor HELVEDE."
HA HA jag kunde inte sluta skratta. Jag skrattade trots att det blev opassande eftersom föräldrarna blev irriterade på henne. Jag fnissar fortfarande.
En annan kul grej hände i samband med bakningen. Förra gången jag och sonen bakade så sa han
"Vi får inte slicka skålen om det är ägg i."
Dottern hörde detta och såg en chans att visa upp sina kunskaper.
"Det är sant, man kan bli sjuk av råa ägg så vi får inte äta sån smet."
Jag sa
"Så ni får inte äta sån här smet för era föräldrar?"
"Nej", svarade båda.
"Men det får jag för mina föräldrar," sa jag och stoppade in en smetig sked i munnen.
HA HA det var också sjukt kul att se deras rekation då.
Så idag när jag och dottern smakade så såg jag hur hennes pekfinger riktades mot smeten. Jag sa
"Men du får ju inte äta sånhär smet för dina föräldrar eftersom det är ägg i."
Hennes pekfinger stannade upp.
"Men... Men... Det var ju (sonen) som sa det!!"
"Och du sa att det var sant, så du ska inte äta den här smeten nu."
HA HA lät det inombords hos mig när jag hörde henne svälja allt saliv som runnit till.
...
....
..Är jag opassande som au pair?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0