du har tänt min lanterna

ÅÅH.
Insåg att jag inte har stake nog att ba gitta från huset på kvällen. Så tänkte jag att okej, jag gör en riktig lunch istället. Alltså som middagen ska vara.
Men.
Jag har en gourmetmamma. En mamma som lägger ner timmar på en vanlig middag. Ett stående inslag i vår familj är kommentaren "Vad hade man fått betala för detta på en restaurang?".Så jag ställer en del krav på maten också. Det ska vara välkryddat tillexempel. Det SKA.
Men i denna familj har vi inte bara två kräsna barn. Vi har också en man som inte gillar kryddor. Så nyss när jag letade igenom båda frysarna hittade jag inte ett skit. Bara fucking pølse överallt.
Pølse, räkor, potatissallad, nudlar, frysta grönsaker, jäst. Det är typ det som finns. Så ska jag typ göra en räkwook? Aa, jag antar det.
Jag gillar inte ens räkor jättemycket. Men som sagt. Vrålhungrig. Halsbränna. Dåsig.
Jag måste äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0