IRRITERAD

Dessutom borde jag få ett fucking pris för att jag är så duktig på att packa.
Idag när jag handlade packade jag en såndär typ hockeytrunk full med varor samt en plastkasse. Trunken lastade jag på pakethållaren. Remmarna lindas omsorgsfullt runt sadeln för bästa stadighet.
Plastkassen sätter jag på framhjulets stänkskärm och trär handtagen genom styret samt knyter dem med varandra.
Sådär cyklade jag 6 km. De två sista hade jag dessutom sonens gympaväska på ryggen.
Var genomsvettig men ändå stelfrusen om exempelvis öronen när jag kom hem.
10 minuter senare la spisen av. Gasen var slut.
Jag fick därför gå ut i verkstaden, hämta en ny gasbehållare, installera den bredvid en varm ugn. Här höll jag verkligenpå att dö av värme.
Var tvungen att ta papper och torka av mig när jag var färdig.
HAR JAG FÅTT ETT TACK FÖR MINA INSATSER IDAG?
NEJ.
HAR JAG JOBBAT 2 TIMMAR EXTRA PLUS LAGAT MIDDAG?
JA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0