legat sövd på akuten varit död i minuten

Nu är jag irriterad.
Klockan är återigen nästan 19, och jag är återigen ashungrig.
Men endast barnen är hemma.
Pappan är ute med traktorn någonstans.
Mjölken har varit slut sen i fredags.
Det finns inget smör.
Blir det pizza ikväll igen så dö-ö-ör jag.
Tre kvällar på raken är nästan tre kvällar för mycket.
Jag hade iallafall lite mys innan när jag var ensam hemma. Fast gud så nördigt det här kommer låta. Myset gick nämligen ut på att jag gick djurrundan. Först kaninerna, mat och nytt vatten. Sen hönsen, där fick jag göra ny matblandning till stora hinken, sen fylla på mat inne i deras hus och hämta nytt vatten. Sist katterna, för att få kattungarna att äta torrmaten har jag nu börjat blötlägga den, så det blir en gröt.
Jag är en nörd.
En hungrig nörd.
En hungrig nörd som längtar till fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0