til sygehuset

Idag har jag inte cyklat med barnen till skolan för jag ska till sjukhuset och ta getingspruta. Det är första gången jag gör det i Danmark.
Och jag undrar dels hur fan jag ska hitta inne på Odense Universitets Hospital som är lika stort som hela Hånger ungefär.
Sen undrar jag också hur fan jag ska förstå läkare och sjuksköterskor. Tänk om man får en utländsk läkare som är så vanligt i Värnamo. En som bryter på danska?! Totalt obegripligt.
Men jag ser ändå fram emot det lite. Jag ska ju få åka ut någonstans!
Om en kvart ska vi åka. Jag ska bland annat packa ner mina grejer som bland annat består av en låda med mitt vaccin som ligger i en egengjord kylklamp aka en plastpåse med vatten i.
Hejdå, hörrni.
Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0