bla blaaabla

Assssåååå...
Sonen har inte ätit ännu. Han vägrar göra det. Därmed kommer vi inte cykla till simhallen. Därmed kommer jag bli kvar här hemma hela dagen.
Pappan var hemma och vände förut. Jag träffade honom inte, såg bara hans bil.
Nyss frågade jag sonen när pappan skulle komma hem.
"Sent i afton."
Oook... Kul att jag fick veta det!
Kul att jag får veta om jag ska laga middag då eller?
Förresten så undrar jag vad som egentligen räknas som arbetstid. Just nu sitter jag ju på mitt rum och har det helt okej - men jag kan ju inte lämna huset eftersom sonen inte får vara ensam. Räknas då detta som arbetstid?
I mitt kontrakt står det 3 timmars städning och 2 timmars barnpassning 6 dagar i veckan. Dock blir det oftast 3 timmar med barnen och 2 timmar städning.
Men den tiden jag sitter på mitt rum, oförmögen att lämna huset, är det arbete? Varje dag är jag ju låst här hemma mellan 12:30 oca ca 17:00.
Är det arbetstimmar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle vilja kalla de att "ha jouren", eftersom du är förväntad att sitta hemma och mer eller mindre "invänta arbete" då, hade du varit ledig så ska du ju få göra precis vad du vill, därmed kunna åka vart du vill.

2010-10-02 @ 21:22:57
Postat av: Anonym

och de va jag som skrev de nyss /fahlburg

2010-10-02 @ 21:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0