disco in the house

Hannes och mamma ska på möte ikväll. Hannes har nu blivit så stor att det är dags för hans klass att hosta (english) discot.
Så därför sitter jag här och drömmer mig tillbaka.
Tryckare! Snöbollen!
Inträde 25 kr så får du korv+läsk på köpet.
Danstävlingarna!
Den gången jag tappade alla pengar någonstans mellan bilen och entrén. Turligt nog var det Linneas klass som hostade det året så mamma gav mig nya pengar.
Första gången jag (mamma) sminkade mig var till ett disco! Jag kan ännu minnas Linneas blick när hon upptäckte detta, hur fylld av avsmak den var.
Jag blev "ihop" med min första "pojkvän" under ett disco. Vi var ihop en månad och så vitt jag vet pratade vi aldrig med varandra. Men vi dansade iallafall väldigt många tryckare.
Förtvivlan när jag spillde läsk på mitt första (och sista) diplom efter en dansseger.
De beundrande blickarna den gången jag kom dit klädd i fjäderboa.
Ack, ljuva barndom i Hånger Skola.

Kommentarer
Postat av: elina

word!!!

2010-10-01 @ 15:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0