jobbigt

Hej.
Alltså jag har skrivit en lista som ligger här bredvid på fyra saker jag ska blogga om. Ändå sitter jag här och liksom... Får inte ut det. Som om man är hård i magen.
Måhända krävs det en sådan här lite mjukisstart först.
Iallafall så var jag ensam med barnen igår igen. Mamman är iväg på westerntävlingar och pappan arbetade sent. Det var en jobbig dag. Mestadels handlade det om sonens totala ovilja att städa efter sig. Och det går inte riktigt ihop med att han alltid vill leka i köket.
Först gjorde han björnbärssmoothie. Den blev inte god dock så han lät det stå. Och så skulle han äta, efter det länmnade han tallriken på bordet och påläggen framme. Här fick jag skälla ut honom första gången, efter att han hade "städat" fick jag städa köket för andra gången den dagen.
Sen ville han göra chokladmjölk. Jag sa att han inte fick eftersom han aldrig städar efter sig. Efter två samtal till hans pappa hade han dock lyckats tjata till sig att få göra chokladmjölk, på villkoret att han lovade städa efter sig.
Jag gick ut till mitt rum. Kommer in en halvtimme senare.
Gaslågan brinner, oboy och mjölk står framme, tio skedar och åtta andra köksredskap ligger utspridda över hela köket med oboyfläckar under sig, hushållspapper ligger slängt överallt.
Ungefär här höll jag på att dö.
Kan någon förklara hur man ska hantera sådana situationer? Om det finns något "hot" som verkligen får ett barn att göra vad det har lovat?

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Rejält med smisk!!



Hehe, skämt åsido. Vettefan vad man gör, hatar bortskämda skitungar!

2010-09-10 @ 13:21:08
URL: http://stoppochbelagg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0