torsdag klockan 16:58

262 Danska Fucking Kronor senare (addera 20% av den summan så blir det SEK och vi kan konstatera att jag har gjort av med cirkus 314 spänn idag) är jag två lypsyl, tre balsamflaskor, en vaxburk, en hårborste, en fotfil, två tuber handkräm, ett nagellack, en krukväxt och 200 gram choklad rikare. 

De två sista grejerna köpte jag på Netto, de andra på SuperBest.

Och jösses vilket jobb det var med att få tag på dessa grejer.

Jag är en sådan människa som blir helt förlamad i hjärnan (HAHA Pål Hollender) när jag har många valmöjligheter. Så när jag står framför till exempel vaxburkarna så ba stirrar jag. Lyfter upp en burk och tänker den här tar jag!! sen sätter jag ner den igen. Det slutar alltid med att jag övergår till att kolla literpriser eller kilorpriser. Den vaxburk/balsamflaska/handkrämstub som har det billigaste literpriset tar jag och går sedan snabbt därifrån.

När det kommer till godis är det värst.

Innan jag gick in på Netto hade jag bestämt vad som skulle köpas. När jag kommer in finns inte denna vara.

Då hörs ett sista vettskrämt skri från min hjärna innan den slocknar. Och jag är helt utelämnad. Och nu överdriver jag inte. 

Jag står framför samma godishylla till jag blir generad. Då ställer jag mig och stirrar på en annan.

"Literpris... Kilopris... För mycket luft i påsen... Man betalar bara för förpackningen... Choklad...? Eller kanske segt... Kilopris... Multiplicera med 1,2..." 

Sen byter jag hylla igen.

Som i trans kan jag stå bland godiset tills affären stänger. Idag gjorde jag en kraftansträngning, tog en chokladkaka efter 10 minuter och rusade sedan därifrån innan jag hann ändra mig.



Vilka fler 18-åringar blir förresten jätteglada över att se en hylla med krukväxter för 6 kronor? Vilka fler 18-åringar har alltid sett fram emot att köpa blommor till sitt egna hem?


Kommentarer
Postat av: fahlburg

eftersom jag är i den lite mognare åldern 19 så ser jag fram emot att köpa en filt idag, de måste ju ses som moget? (förutsatt att man bortser att jag fortfarande bor hemma och lever på mina föräldrar..)

2010-10-01 @ 12:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0