westerngirl

Nu har jag ridit western for the first time haha. Det var både lätt och svårt. Mest svårt. Men roligt! Riktigt roligt! Kommer få göra det mycket framöver tror jag. Ett av stona som går med föl just nu ska komma igång, så henne kommer jag ah till mitt förfogande.
Jobbigt bara att man är så van vid engelsk ridning, så i stressade situationer (till exempel när jag efter påtryckningar började galoppera okontrollerat våldsamt) tar man till de engelska hjälperna som oftast är helt fel. När hon galopperade och jag skulle stanna genom att luta mig bakåt, ta fram benen och säga woooh så var jag dessutom livrädd för att hon skulle göra en såndär tvärnit. Kände att jag inte riktigt skulle bevara sadelkontakten om det skulle inträffa.
Just nu håller stallet på att högtryckstvättas, funderar på att gå ut och erbjuda min hjälp. Självklart kan man tycka, men jag är 1. dålig på danska och 2. dålig på kroppsarbete så risken är stor att jag kommer göra mer dumheter en nytta.
Jag håller mig till att diska ur kattmatsskålarna, det är mer min grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0