igårkväll HAHA

Alltså HAHAHA ni skulle sett vad som hände igår på min ridlektion!!

Vi hade hoppning, i en kurva mot ett hinder skar det sig lite mellan mig och min häst, så vi var inte helt överens när hindret nalkades. Istället för att hoppa vanligt kom hon därför för nära, och var tvungen att hoppa typ jämfota över hindret = språnget blir ashögt och kantigt.

... Jag flög lika högt över hästen som hästen flög över hindret, landade sen framför sadeln, tappade stigbyglarna, allt medan hästen fortsatte galoppera. I 10-15 meter satt jag framme på hästens hals, vilt studsandes framåt, bakåt och åt sidorna, PANIK. Jag hörde hur det lät "oooOOOOOOOOO" från hela övriga ridgruppen under dessa evighetslånga sekunder.


Men jag tänkte att NEJ. NU SKA JAG INTE TRILLA AV. Så jag lyckades fokusera på att studsa bakåt och till slut hamna på sadeln igen. Då lyckades jag få stopp på hästen som valde att, som avslutning, gira en aning åt sidan. Jag, som redan var ur balans, gled sakta åt andra sidan och fruktade att jag ÄNDÅ skulle åka av.

När hästen till slut stannade låg min tyngdpunkt typ 10 cm utanför hästens rygg. Men jag satt kvar. Tack alla 10 år på hästryggen för min balans, mina muskler och... Min skicklighet.



Behöver jag nämna hur darrig man är resten av lektionen efter en sådan adrenalinkick?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0