skidorna idag

Angående skidorna idag. Från vitt till svart till grått till vitt och slutligen grått. Så gick det för svenskarna. 

Igår meddelade jag att jag hejar på Eric Saade. Dagens kontroversiella uttal kommer här: Jag gillar Northug. Jag blev så sjukt rörd över att se honom vifta med den lilla norksa flaggan på prispallen idag. Eller när han tog av sig mössan inför kungen, då vred jag mig av känslor.
Det är så många som tycker så mycket om Northug. Trots det sitter jag här och tror att han bakom den medieförstorade fasaden är en bra människa. Att han dessutom är så jävulskt grym på taktik gör ju inte saken värre. Han är ju smart! Det känns som om det mesta han gör är genomtänkt, från uttalanden som sätter griller i huvudet på andra till ett spårbyte som så småningom leder till pallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0