välj dina ord

Igår när jag jobbade konstaterade jag en sak. En av mina kollegor var ungefär jämnårig, och det faktum att hon inom en tidsram av 5 minuter använde all tre orden "pellejöns", "snorpelle" och "busunge" - det faktumet är verkligen inte okej. Ett ensamt ord kan man komma undan med, om man snabbt efteråt antar ett litet generat ansiktsuttryck. Men alla tre orden! Liksom utschvungade med en stolthet! PELLEJÖNS! SNORPELLE! BUSUNGE!

Det går bara inte.

Innan ringde mitt nya jobb, imorgon ska jag jobba från 07:45-17:30. Insåg dock att samtalet kommit till hemtelefonen. Ajdå, tänkte jag. Kanske att min mobil ligger på något ohörbart ställe. Jovisst. Det gjorde den. Och när jag hittade den hade jag 5 missade samtal och 2 nya meddelanden i röstbrevlådan. Ojdå, tänkte jag.


Nu ska jag ge mig ut på gården för att, på pappas kommendering, bygga tunnel/tunnlar åt katten av något material som inte smälter.

Vid 12:45 börjar VM.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0