en måndag

Hej astronauter.

Har haft en helstressig dag! Jobbade på förskola (aka dagis) från 07:45-15:30. Det betyder att man ska lämna hemmets trygga vrå klockan cirka 7, och att man därmed ska lämna sängens trygga vrå klockan cirka 6.

Idag var det 20 barn på 4 fröknar under frukosten, 1 barn som lipar hela tiden och 2 som ska matas. Sen ska 20 barn klä på sig och gå ut i snöslask... Ungefär då blev jag stressad för första gången för det var bara jag som var i tamburen och klädde på. 10 barn som räcker fram mössor, vantar, skor och dragkedjor. Ett gäng ungar som redan är ute och ska vaktas. Meeen ut kom vi iallafall och då gäller det att putta på, dra över, lösa konflikter, putta på, hindra snöätande, dra över, putta på i ungefär 2 timmar. Sen in igen, 40 blöta vantar, 40 blöta stövlar.

Men jag har skitkul där. Älskar barnen.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: lina

kom hiiiiiiiiiiiiiiit hjälp mig lite. jag har två, lovar att de är värre än dina 20 tsm :( :(:(

2011-01-19 @ 10:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0