camp

Igår förberedde jag mig för årets tråkigaste vecka. Den här veckan har det nämligen fallit sig så att samtliga i min bekantskapskrets jobbar eller är bortresta på semester. SAMTLIGA.

Kul...

Klagade inför mamma och pappa ---> imorgon ska vi åka på camp. Vi har i princip valt ställe efter väderprognoserna. Alltså: Östergötland! Tjohej! Kolmården! YES!


Detta bestämdes snabbt och utan Hannes vetskap, frågan var nämligen om en friend till honom skulle med. Därför utspelades följande händelse tidigare när Hannes och hans kompis var i köket tillsammans med mig, mamma och pappa. Mamma bläddrade igenom sitt campingrabatthäfte och utbrast:
- Vi får ju rabatt dessutom!
Jag sa:
- Va?
Varpå hon svarar:
- På Kolm...ko..mmmm hehe...

Intressant var det också när vi skulle packa ned våra sovsäckar. Vi har fyra. I skåpet fanns en (1). Alltså: Linnea är bortrest. Hon har med sig två (2) sovsäckar. Någon gång mellan vi använde sovsäckarna sist och idag har samma Linnea slarvat bort en (1). Bra jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0