hp och dödsrelikerna del 2

Okej, Harry Potter igår då. Här kommer min recension.

SPOILER ALERT! SPOILER ALERT! SPOILER ALERT!

Filmen får 4 av 5.

De första fyra femtedelarna (ungefär, satt fan inte och räknade minuter) var så jävla bra. Har aldrig haft sån klump i magen till en film så länge. Tankar som "Nu är det slut", "Detta är allt", "Detta ÄR just nu SÅ JÄVLA MYCKET". När Harry insåg att han behövde dö, när han och Hermione kramades en sista gång, när han viskade "I'm ready to die", så jävulskt starka moments! Grät som en dumpad tjej när Harry öppnade kvicken (blir gråtig nu) och hans föräldrar kom, hugget i hjärtat när han inte kunde röra sin mamma!

Sen sa Voldemort Avada Kedavra och lite där dog filmen. Klumpen i min mage försvann och Harry Potter och Dödsrelikerna del 2 blev en barnfilm.

Hur reagerade de goda när de såg att Harry dött? Ingenting typ? Hermione blev tårögd. Hade jag varit regissör borde alla reagerat som Ginny, med PANIK, fullkomlig PANIK. Det kom aldrig.

Och när Harry började leva igen - ingen glädje.

Sista delen av filmen borde fått mig att svimma av känslor eftersom jag var så berörd i början, men det hände inte. Jag kände inget i hjärtat när Voldemort dog, och det borde jag fan gjort.





Okej. Slut. Nu ska jag byta om ty ikväll ska vi gå ut en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0