jo jag tänkte att part II

Harry Potter och Ron är osams.

Harry vill inte vara berömd, han vill inte vara Den Utvalde. Han vill helst vara Harry hemma hos mamma och pappa.

Ron vill inte vara minstingen som får ärva kläder, han vill inte vara Harrys Rödhårige Kompis. Han vill vara PREFEKT, QUIDDITCHKAPTEN och gärna lite mer KÄND.

Alltså: hur man än har det blir man inte nöjd. Man tror alltid att gräset är grönare på andra sidan.



Om jag fick en enda önskning så skulle jag önska att jag blev nöjd. Tänk att få vara nöjd med det man har för en enda gångs skull. Slippa snegla på andra, oroa sig för sin framtid, gnälla över sin kropp. Bara vara NÖJD. Okej med det lilla.

Visserligen skulle utvecklingen av mänskligheten stanna. Men om alla ändå var nöjda - vore det fel?



Svara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0