stopp ett tag

På tal om det där jag skrev igår om att ha sin tidiga tonårstid exponerad och förevigad på internet. De som ligger etta och trea på blogg.se:s topplista är 12 respektive 14. Hon som ligger fjortonde är 11 år. På riktigt nu, så känns detta olagligt. Jag skulle ALDRIG tillåta min (imaginära) tolvåriga dotter få skriva om sig själv och sitt liv inför tusentals läsare. Hon skulle definitivt inte få lägga upp bilder på sig själv.

Största delen av internet är ju faktiskt äcklig och utnyttjande, den delen känner du dock inte igen förrän vid tidigast 14 års ålder, kanske möjligtvis 13 om BARNET är moget.

Den här bloggen Micahs till exempel. Jag har sporadiskt följt henne sen oktober. Vilken brant jävla utförsbacke hennes liv är just nu alltså. Det går fortare och fortare och snart kommer det krascha. Det beror ju på bloggen hennes till allra största del. Exponering, helveteskommentarer, depression och socialen. Stackarn är bara 15. Och hon var inte ett av de mogna barnen som 13.

Åldersgräns på bloggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0