en enkel sammanfattning

Saker jag får puls av på jobbet:

När frukostgröten bränner fast i grytan.

När man använder den stora diskmaskinen och den vid start och slut sprutar ut en hel geiser av KOKHET vattenånga i mitt ansikte.

När man ska torka av bordet med disktrasa och man ätit ris och riskornen väljar att, istället för att följsamt joina disktrasan, mosa ihop sig och bli ett 15 cm långt streck av risklet.

När man ska lyfta upp ett barn ur en tripptrapp-stol med bygel och barnet fastnar med benen mellan bygeln och sittplattan. Tänk att man står med armarna lyfta bärandes på en tung klump som sitter fast.

När man går in i kylrummet för att hämta mjölk, ståldörr tjock som en bankvalvsdörr som inte går att öppna innifrån, typ 4 grader därinne och allt är av cement, går dörren i lås med mig på insidan så dör jag.

När man ska kasta dagens soppåsar i soprummet, den lukten därinne alltså, blir jag inlåst där kommer jag också dö, fast av dålig lukt.

När man just avlägsnat en bajsblöja från ett barn men ännu inte torkat av rumpan, när barnet då väljer att lägga sin strumpbeklädda hälar mot bajjet. Det ställer till det SÅ mycket!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0