det här vädret alltså.

Jag får paniiik. Sitter i vårt uterum och kokar i kroppen. Varför? För att om jag öppnar ett fönster till så skallrar jag av köld. Dessutom har jag fått något vidrigt värmeeksem eller soleksem på armar och skinkor. Kliar så jag blir loco. Och just nu kom en spyfluga med den briljanta idén att en omloppsbana runt mitt huvud är the purpose of his life.

Lösningen på mina problem är brieost. Livets goda.

Natten till igår var den värsta på länge. 30+ på mitt rum och ljudet av en mygga. En myggjävel som bet mig under en tå, i den tjocka huden som gör det helt omöjligt att få något resultat på sitt kli. Det fortsätter klia. Vaknade mitt i natten av en brännande känsla. Luften i mitt rum var så het att den brände på mina ben?! Sov resten av natten i Linneas rum = österläge = fult solpådrag i rummet ca klockan 05. Gott så.

Igår när jag körde hem från min ridlektion så öppnade sig himlen. Mitt i skogarna mellan Sörsjö och Åminne var jag tvungen att stanna eftersom jag inte såg mer än 5 meter framåt. I min ensamhet satt jag och lyssnade på Radiosporten som refererade fotboll, vid varje blixt knastrade till så högt i radion att det sprakade i öronen på mig.

Det positiva med 25 mm regn är att sandlådan på jobbet var genomblöt idag = man kan gå i den utan att få sand i skorna. TJOHEJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0