feberyrar

När jag var yngre och råkade se Rapport blev jag alltid så fundersam vid ett visst tillfälle, det var när Katarina Sandström skulle sammanfatta sin sändning och sa såhär "Rapports schuvudnyheter ikväll..." kunde inte begripa vad det var för hittepå hon snackade.

Stackarn hade aldrig hört rikssvenska.

När vi ändå är inne på Rapport är inte steget till Aktuellt långt. Finns det fler än jag och Linnea som gärna kallade Jarl Alfredius för Frollo?


Slående lika!

Och nu hittade jag denna FANTASTISKA sång på youtube!


Är inte den hur jävulskt vacker som helst? FORTFARANDE?

Slutligen kommer en rolig anekdot gällande denna sång.

Jag var i åttaårsåldern och Ringaren i Notre Dame var min favoritkassett, hade den ständigt redo i min gula freestyle. En kväll fick jag lov av mamma att lyssna på berättelsen, men bara EN gång. Jag gjorde det. När jag var färdig låg jag dock och tänkte på den där sången Esmeralda sjunger, hur fin den var. Jag gjorde en fuling och spolade tillbaka kassetten lagom långt. <<REW. Lyssnade på de första stroferna, fick feeling, sjöng med, missbedömde min röstvolym pga hörlurar, mamma hörde, jag fick bannor. ELLEN, du fick ju bara lyssna EN GÅNG!

Kommentarer
Postat av: Emily

Sv: haha, man kan alltid hitta små oväntade saker i mina bilder! :)

2011-06-26 @ 23:20:23
URL: http://ryttarduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0