123 abc

I förrgår hade jag ett linne med en kliande lapp i sidan. Gick runt och störde mig på den där lappjäveln större delen av dagen innan jag insåg att det inte vore jättesvårt att bara klippa bort lappen.

När jag stod där och lirkade med en sax i sidan lägger dock ett sjuårigt flicköga märke till detta.

Hon - Vad gör du?
Jag - Klipper bort en lapp som kliade.
Hon - Men... Får du det?
Jag - Öh ja?
Hon - Men vad händer när din mamma och pappa ser det?

Ungefär där började jag skratta och sa något i stil med att det är ju min tröja.



Idag stod jag och min kollega och samtalade när någon plötsligt ropade på mig. Bakom mig stod en pöjk och räckte fram sitt pekfinger, på pekfingret satt något som jag tydligen skulle ta över. Jag sträckte fram mitt pekfinger. Han satte fast grejen på mitt finger istället. Jag tittade på den.

Självklart var det en stor snorbuse.





Det var väl två roliga anekdoter? Jag älskar anekdoter, älskar människor som har många anekdoter att bjuda på.


Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, Ellen!

Du förgyller min dag.

Fortsätt med dina anekdoter!

2011-03-11 @ 21:09:31
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0