öråd och liknande

När det är till exempel öråd i till exempel Robinson, eller något annat tillfälle när namn ska skrivas på lappar. Det händer ju ofta att namn är felstavade, vilket är förståeligt. Det ska vara Heléne och Sophia och Cenneth och Mischa och så vidare. Då är det ju lätt hänt att det blir Helen, Sofia, Kennet och kanske Misha.

Gott så.

Men! När det blir rätt?! När någon skrivit "Heléne" på en röst, hur fan gick det till? Det händer ju faktiskt också?! Har namnägaren då gått runt och stavat till sitt namn *ba så att alla vet*? Eller har någon på ett smidigt sätt lagom innan öråd frågat namnägaren hur dennes namn stavas? Och varför ens fråga när namnet oftast kan tydas ändå?




Hej, Helen heter jag, det stavas H-E-L-E med ´-N-E, lägg det på minnet är du gullig.





Blir så fundersam av detta. Varför blir jag det?

Kommentarer
Postat av: lina aurora therese hansson

Asssåå såhär är det. Min pappa stavar med ch. Alltså skriver jag alla christer med ch. Så den som stavar rätt till heléne känner ju nån som stavar likadant.

2011-03-18 @ 12:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0