vem ringde 112?

När mor och far kommer hem ska jag ge dem en eloge för deras jobb här i huset. För OMFG vilket sjukt slit det behövs för att få värme i detta hus?!

Vi får värme genom att elda ved i en vedpanna och GUD så trött jag är på att knöla ner två tidningspapper i två mjölkkartonger, tända på dem, vänta tills det tar sig, lägga in ved. För att sedan lägga in ved igen 40 minuter senare. Och 40 minuter senare. Och 40 minuter senare. Och 40 minuter senare. Sen vill man sova? Och vaknar i iskyla.

Nu har jag iallafall eldat flitigt sen 15:30. Dags att duscha nu, för ja, varmvattnet kommer också därifrån.



Man kan se på min kinder här att elementen har kickat igång. Och nej, jag kan inte göra någon annan min för isåfall får jag påsar under ögonen. Fett trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0