24 maj aka GEckos födelsedag

Idag fyller Hannes 12 år. Hipp hurra. Utav mig och Linnea fick han en resa till Liseberg, den kommer ske imorgon! TJOHEJ! Jag ska åka ATMOSFEAAAAR.

För oss andra innebar det en tidig morgon, 45 minuters mindre sovtid fick sina påföljder. Jag jobbade från 9 till 16 och det var helt okej. Dock blev det lite körigt på eftermiddagen när det regnade och vi fick trängas inne. Jag bytte 1 st bajsblöja. När jag slutade så ringde jag till mamma och blev tvungen att åka till Värnamo och handla mat och en tårta till Hannes. MM skitkul, jag var inte alls seg. Kunde trycka ett pekfinger hur hårt som helst in i nacken ty den var domnad på grund av trötthet.

I Värnamo var det såklart "rusningstrafik". Först höll jag på att krocka med en gubbjävel som körde ut från OKQ8 ut på Halmstadvägen, han stannade MITT I min bana?! Han skulle svänga vänster och glömde typ kolla åt just vänster? Dessutom satt han framåtlutad. Det säger så mycket om en chaufför. Sen när jag kom från Åhléns och skulle mot stationen, då är det ju högerregeln där och det är ju INTE jag som har företräde. Gissa hur många bilar som körde förbi och hur många som stannade?! Ni kan ju tänka er. Alla stannade. Och jag vinkade att DET ÄR DU! Ändå kör inte vissa. En ful kvinna började till och med skaka på huvudet när jag pekade på henne. Jag blev skitirri och ba JOOOOOOOOO och nickade. Då körde hon iväg mycket hackigt och nära till motorstopp.

Jag kom hem en timme efter att jag slutat. Då blev jag uttvingad på vår fotbollsplan för att spela med Hannes, pappa och Linnea, pappa hade stålhätta och det säger väl allt. AJ.

På mitt träningsschema i dag stod styrketräning. Var högröd i ansiktet när telefonen ringde och mamma hojtade BÖRJA MED MATEN! Jag tänkte efter 0,1 s sen vidarebefodrade jag det till pappa.

Nu sitter jag helt död i soffan. Första egentiden idag. Är så trött i magmusklerna att jag inte kan prata ens. Fem minuter tog det innan mamma gastade KAN DU KANSKE HJÄLPA TILL?

NEJ.

NEJ FÖRFAN.

Kommentarer
Postat av: Honey

Åååh fuskigt ju! Vill också åka till liseberg :(

Hälsa grattis till lillpajken! :D

2011-05-24 @ 22:45:26
Postat av: Emily - RYTTARDUON

sv: Haha vilket manfall! Jag har åkt på nån jobbig benhinneinflammation i båda mina smalben så mamma ville inte heller rida när jag inte skulle haha men då får vi väl skutta nästa vecka då attans

2011-05-24 @ 22:55:43
URL: http://ryttarduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0