about london

Såhär var det i London.

Jag kom dit på tisdagskvällen, mötte Linnea vid Oxford Circus och åkte sen hem till henne. Sov.

På onsdagen jobbade Linnea från 6-14. Hon hade ritat en karta till mig så att jag skulle kunna hitta till hennes jobb och möta henne där. Jag gick upp, klädde på mig, gick igenom fickorna 10 gånger så att jag hade kartan med mig, sen gick jag till tuben. När jag satt på tåget och skulle ta upp kartan så slog jag på fickorna sådär som mamman i Mysteriet på Greveholm gör när hon inte hittar nyckeln (som Ivar har och som Lillan tar), kartan var iallafall inte där - hade lyckats slarva bort den på den 4 minuter långa promenaden från lägenhet till tub. Fuckie. Fick gräva djupt i mitt minne och lyckades ändå hitta till Linneas jobb. Åt frukost där och pratade med Linneas stamkunder.

När hon slutade vid två åkte vi till Oxford Street och shoppade. Känner mig alltid som en fjortis när jag skriver eller säger ordet "shoppa". MEN det var iallafall vad vi gjorde den eftermiddagen. Sen åkte vi hem, åt, förferrade och sen åkte vi till Notting Hill för att gå på favoritklubben Arts Club. Fint, litet, bra musik, homiesvakt, fyllemat, i säng runt 4.

Torsdagens frukost intogs också på Linneas jobb (ett café) sen bar det av till Madame Tussaud's. Därinne flinade vi bredvid Robert Pattinson, samtalde med Leonardo DiCaprio, kramade Barack Obama, skällde ut Adolf Hitler, rökte med Audrey Hepburn, bitch slapade Justin Bieber med mera. Därinne fanns också en 4D-bio som vi var på, ni vet när det skvätter vatten och blåser luft i fejjan och sånt, det var dunder. Jag bjöd Linnea på restaurang eftersom min timlön är ungefär dubbelt så hög som hennes... Sen mötte vi upp lite fler och tog en öl.

På fredagen åkte jag in själv till stan och shoppade, sen när Linnea slutade åkte vi till Brick Lane, åt grillade hamburgare och kollade second hand. Den kvällen laddade vi rejält för att ta oss till en av Londons fetaste klubbar, Ministry of Sounds. Vi åkte dit, betalade £15, var inne 10 minuter, sen blev en viss person i sällskapet så pass packad att vi fick dra hem igen, nästan bärandes på denna individ... Kul. Du är skyldig mig pengarna för det. PLUS taxipengarna eftersom vi åkte buss åt helvete fel på natten.

På lördagen drog jag hem som sagt. Började resan runt 13 och var hemma 00. Gott så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0