cykelgrej

Min cykel har haft 2 kubikcentimeter luft från punka i cirka två veckor nu. Jag har slitit som ett djur varje gång jag cyklat.

Så i går fick jag veta att man kan pumpa cykeln på varenda mack?! Locooo. Jag som alltid meckat med cykeln på egen hand hemma i pappas verkstad, pumpat med kompressorn, vänt den upp och ned och fixat med kedjan och sådant.

Lantbon har blivit stadsbo och plötsligt finns det service till allt. 

Så jag slet iväg bort till närmsta mack och frågade var luftpumpen fanns. 3 minuter senare hade en herre pumpat mina cykeldäck och sagt tack och hej till moi. Jaha. Två veckors slit alltså. Två veckor mot tre minuter. Vad mer finns det för service i städer som jag inte har en aning om?






Dock pumpade han däcken väl hårt. Jag har lite mer skillz än honom på det området tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0