läs allt

HEEJ.

Satte mig på tåget 08:14 idag, framme 10:10. Då gick jag till Kalmarhem och skrev på mitt kontrakt! Vilken egoboost det var. Fick dessutom ett nummer till den förra hyresgästen, om han flyttar ut innan 1 oktober så kan jag flytta in tidigare. Inga konstigheter.

Efter det satt jag på mitt nya homieställe, stadsbiblioteket, är snart tjenis med bibliotekarierna. Där satt jag 1 timme och studerade flitigt. Allt var lugnt, vid 12 gick jag till vandrarhemmet för att checka in, det tar ca 20 min att gå dit hade jag räknat med, sedan tar det 10 minuter till skolan, föreläsning klockan 13.

Jag kom försent. HUR är det möjligt?! Jag hade all tid i världen ändå fick jag springa den sista biten! Var jättesvettig i klassrummet. Ledsen över det.

Själva föreläsningen var iallafall SÅÅ kul. Alltså jag var riktigt upphetsad typ, satt framåtlutad och deltog i alla diskussioner. Det är som en dröm att komma från NV och in i detta.

Nu sitter jag i loungen på vandrarhemmet, älskar att se (oooh hej, nu gick det förbi en snygg kille) (älskar förresten att alla studenter är så gemensamma här, alla i samma sits = hälsar glatt) (alltså hälsade jag och den snygge på varandra) (jag hälsade jättefånigt) ... okej, var var vi? Jo, jag älskar att se vuxna som ska på konferens. Det satt ett gäng jobbakompisah här innan, uppklädda inför kvällens restaurangbesök. Lite uppspelta också, de hade tydligen lirat golf idag och omg vad di snackade om det, typ DET FÅR INTE BLI TYST HÄR NU NÄR VI ÄR PÅ KONFERANGS OCH HAR DET TREVLIGT.

... Nu kom det tre tyska tjejer och en kvinna med en plastkasse full med sticke och satte sig i loungen. Och nu gick det förbi tre fordonskillar (you know the style), alla med knarrande sneakers.



Vilket ovanligt fult sticke kvinnan håller på med.


Vill bara förstöra det. Dra ut alla maskor ba.

Kommentarer
Postat av: Helena

Har varit i Stockholm i veckan o missat dina uppdateringar så ska ta igen lite nu, tänkte jag :)

2011-09-03 @ 11:27:42
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0