låt oss vara ärliga

Fyfan vad svårt detta är. Att flytta och bygga ett nytt liv.

Jag kommer ifrån en liten by på 800 personer, 15 km bort ligger en stad på 20 000 personer. Jag, mamma, pappa, storasyster och lillebror har alltid bott på samma ställe. En gård utan djur brukar jag säga. Det är pappas barndomshem och hans släkt är våra grannar. Vi snackar trygghet. Vi snackar att jag kan varenda träd i skogen runt vår gård. Jag känner igen varenda människa i byn. Hemma för mig är 800 relationer på sätt och vis. 800 relationer och stigar jag vandrat på i 19 år.

Jag lämnade det. Jag ville lämna det och jag lämnade det. Jag vill inte återvända.

Men förstår ni hur tungt det är? Hur ensam jag automatiskt blir? Att även om flytten var frivillig och efterlängtad så är förlusten enorm.

Jag hade inte riktigt räknat med detta. Inte riktigt förstått att jag skulle bli avundsjuk på alla som bor här på riktigt, alla som redan har sina stigar och relationer.



Jag vill att ni ska veta att jag har börjat världens bästa utbildning, jag har valt 100 procent rätt. Jag blir glad in i hjärtat av klasskompisarna, det kommer byggas så fina relationer. Mitt rum är finaste någonsin. Här finns alla förutsättningar för ett liv deluxe. Det kom bara inte automatiskt, förstår ni? Det är så in i helvete svårt och krävande.


Ni andra från JOM11 som hittat hit, ni kan väl komma till mig om ni känner likadant? Vi kan väl vara lite ledsna och slitna tillsammans och sedan samarbeta? Det vore fint.




Och alla hemma, alla i Växjö, Hjälmared, Oslo och så vidare. Ni ♥

Kommentarer
Postat av: sanna

snart skulle vi ju ha sovaöver&gråta&ätaglass kväll? <3

2011-09-26 @ 21:57:55
URL: http://lifeatlinne.blogg.se/
Postat av: Lisafisa!

Jag har inte heller några stigar här... :( Mina stigar är i en ort sex timmar härifrån. En ort jag inte vill hem till. Jag kommer till dig med lite fin och härlig LAGAD mat och ett stycke päls. :D

2011-09-26 @ 22:17:05
Postat av: vanja

massa kärlek <3

2011-09-27 @ 07:26:46
Postat av: Emma

Jag vet. Jag känner likadant, nästan precis. Vi kan vara slitna och vilsna ihop tills det går över :)

2011-09-27 @ 17:42:25
URL: http://emmylous.se
Postat av: Mikka

Jag känner igen mig så himla mycket i det du skriver. Kommer ju också från landet, närmsta byn har 40 hus. Alltid bott på samma ställe, kan det utan och innan. Har ofta precis samma känsla som du, att man ville flytta och vill inte tillbaka men samtidigt saknar känslan av att vara "hemma". Det kommer ta ett tag att bygga upp ett hemma här i Kalmar, men det kommer. Och det kommer vara awesome! tagga tentaslask? ;)

2011-09-27 @ 17:54:22
URL: http://dearscrapbook.blogg.se/
Postat av: Mathilda

<3 aww elliott

2011-09-28 @ 00:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0