långfredag 2012

Åt en stekarfrukost i dag. Ensam hemma och ba länsade skåpen. Dyrt bröd, dyr skinka, dyrare valnötter och billig gurka. Pappa hade av någon anledning fyllt kaffebryggaren med vatten till fem koppar och sedan lämnat den så. Äh, tänkte jag och kokade alltihop. SKön stund framför Nyhetsmorgon!

Och skön stund på lilla toaletten med pappas golftidningar senare.

När kaffekoman lagt sig drog jag på mig gummistövlarna och pappas arbetskläder och gav mig ut. Följde viltets spår genom barndomens skogar. Kristallklar i sinnet och guldig i själen.






Planer för resten av denna långfredag: ta mammas bil och köra racer på skogsvägarna till Mathilda klockan 17. Sedan konversera hela kvällen.



Kommentarer
Postat av: linus

åh det sista, önskar att jag var med dig i bilen.

2012-04-06 @ 19:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0