världens absolut tråkigaste samtal i en studentkorridor fylld med sjökaptener och jag

då går den ju dit. den går åt det hållet. då går strömmen alltså. ditåt. så. poäng.

vilken konstig indelning det var på den här gradskivan. 0 under 180. är det så på din också.

om du har nordlig ström och nordlig vind, då går de emot varandra.

då ska vi se hur långt det här flotthelvetet driver på tre timmar. vad blåste det? 15... 19... 9 meter per sekund. nordostlig. det blåser alltså sydost. rakt emot. sydost... så blåser det. från sydost. vind. yes. sätt den nu inte åt andra hållet för fan. där går den. king.

det är rätt bra att rita upp denna här. ja, det är rätt vettigt. ganska vettigt att få begreppen rätt.

frågan är om det är en äcklig livflotte som... tjugofemmanna kanske. då får vi göra olika räkningar. en med bara livflotte, en med drivankare och en med fartyget. vi räknar först utan... jag vill verkligen inte detta.





ska du bli full sedan?
nä, vet inte om jag hinner bli full.






det är ju vinddrift. men vi kan lägga strömmen först.

för varje sådan måste du göra en enskild liten ring. och sedan 31 delat på 15. var det 15 timmar. ja. så. den här borde alltså vara... i rikttning 2 91. 2 91 och 31 då. 1 2 nej. där har du det. fast grejen är att han har räknat. men han har fan inte gjort rätt egentligen. tror jag. för att... för han. han har räknat kursen till de två. till den och till den. och delat på två. fast punkten är inte i mitten. den punkten är mitt emellan. alltså. det här avståndet.

så varje position får en egen sådan. men de har två får varsin.

de där är ju nästan lika samma avstånd. varje punkt blir 12 procent fel om du har rätt avstånd. men man måste ändå ta ut den där det avståndet.

den ligger ungefär där ju. men den ligger inte exakt där. men frågan är ju då. så det jag har lärt mig... då får du ett värde på den. som du halverar. jag vill att varje enskilt ben får en. så du vill ha 36 gånger 1,12. ja. eller 0,12. 0,125. eller delat på åtta som man kunde gjort om man tycker det är roligare. eller sex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0