dröm

Denna natt drömde jag att jag skulle från Hånger (hemma) till Värnamo (stan) och hade fett brådis. Mitt ute i skogen var vägen plötsligt avspärrad med gula band. Jag såg inte detta i tid utan bilen körde rätt in i banden som tänjdes ut och sedan skjutsade tillbaka bilen. Den avspärrade delen av vägen var spånströdd och jag förstod att det var Hubertusjakt på g.

Jag vände bilen och körde in på en skogsväg. Körde en bit sen blev vägen avspärrad igen av samma gula band. Hubertusjakt igen. Efter en liten stund rusade hela den tävlande klungan förbi, fast alla hästar var Haflinger.

När klungan var förbi körde jag genom bandet. Skogsvägen fortsatte. När jag slutligen såg landsvägen till höger svängde jag nedför ett stup för att komma till den?!

 

Minns ej hur det gick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0