hästar

I går skulle jag hämta en häst som sedan slet sig. Jag åkte efter i en väldig fart rätt ned i gruset. Landade på en styck underarm och en styck höft.
 
I dag ser armen ut som en svullen köttklubba och höften är bara täckt av illröda rivsår. Dessutom har mitt en lillfinger blanka, röda märken. SÅ FARLIGT KAN DET VA! Säg inte det till era mödrar om ni när en önskan om egen häst.
 
Övriga skador jag åsamkat mig under de 11 år jag varit hästtjej:
- brutet revben (trillade av över hals, landade platt på mage utomhus)
- hjärnskakning och minnesförlust 1 vecka bakåt (jaaaa, av förklarliga anledningar minns jag ej vad som hände men det skedde när jag hoppade terrängbana med min systers ponny)
- stukat lillfinger (blev förbannad när jag trillade av över ett hinder, VÄGRADE släppa tyglarna och lillfingret tog smällen)
- lårkaka (bakhoven rätt på lillåret)
+ alla bett, ömma tår osv osv
 
 
**älska ändå horzesss**
 

Kommentarer
Postat av: Mikka

- hjärnskakning när jag blev avslängd in i ridhusets vägg.
- otaliga skavsår och stukade fingrar efter slitande i tyglar/grimskaft
- blåtira efter djupdykning ner i hinder
- oräkneliga blåmärken efter att ha blivit avbockad typ ungefär varje gång jag red ut.

Hade världens busigaste lilla ponny (118cm) som var hälften shettis. Alltså ett jäkla humör på den hästen. Men han var sneeel ändå.

Finns det nånstans man kan rida i Kalmar? Typ rida ut och galoppera bara, eheheh.

2012-07-02 @ 12:49:50
URL: http://dearscrapbook.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0